Algatus „Tööle kaasa“ uues kuues
Mooste mõisakool on juba mitu aastat osalenud Eesti Kaubandus-Tööstuskoja korraldatavas vahvas algatuses „Tööle kaasa“, mille käigus saavad õpilased käia oma vanema või muu tuttavaga ühe päeva tööl kaasas, et saada aimu, millega erinevate elukutsete esindajad tegelevad.
Sel aastal otsustasime aga viiruseolukorrast tingituna asja veidi teistmoodi korraldada ja kutsusime hoopis igast klassist lapsevanemaid kooli oma tööst rääkima. Vanemad läksid algatusega hästi kaasa ning veebruari viimasel koolinädalal nad meid külastasidki.
1. klassile rääkis mesinikutööst Madli isa Siim Õunap. Õpilased said palju uut ja huvitavat teada. Liia teab nüüd, et: „Alati peab olema elektriaed ümber tarude, muidu karu sööb mesilased ära ja nende mee ning teeb tarud katki. Alati, kui lähed mesilaste juurde, peab olema sul mesinikukostüüm ja paksud nahast kindad.“ Ken-Evertile meeldisid eriti videod, kust sai näha tarusid rüüstamas käinud karusid.
2. klassi külastas Marcuse ema Jaana Narrusk, kes tutvustas lastele loodusliku savikrohvi ja -värvi võlumaailma. Jaanal oli kaasas igasugu põnevat kraami ning õpilased said ise kokkusegatud värvidega värvida plaati ja kaljast ja värvipigmendist tehtud seguga teha oma käejälje lõuendile. Külalistund oli väga tegus ja meeleolukas ning külaskäiku jäävad meenutama klassi mäletuseks jäänud kunstiteosed.
3. klassis käis aga lausa kaks külalist: Aleksandra lasteaiaõpetajana töötav õde Laura Bendt ning Elo muusikust isa Meelis „Hainz“ Hainsoo. Laura rääkis, et lapsena olid lasteaiaõpetajad tema suurteks eeskujudeks ning seetõttu otsustas ta ka ise täiskasvanuks saades selle elukutse kasuks. Laura lapsepõlve lasteaed ja tänapäeva lasteaed on aga väga erinevad: praegused lasteaialapsed õpivad näiteks robootikat. Nii said ka kolmandikud proovida vahvaid robootikaseadmeid ja oma juttu salvestada. Meelis Hainsoo tutvustas erinevaid bände, kus ta tegutseb või on tegutsenud, tuntuimaks neist on ansambel Kosmikud, mille solist ta on.
4. klassi külastas Age ema Jane, kes töötab raamatukoguhoidjana. Õpilased said tuttavaks raamatukoguhoidja tööülesannetega ning said mängida toredat tegelaste äratundmise mängu. Eliisele meeldis, et kuigi ise ta end suureks raamatusõbraks ei pea, sai ta palju teada raamatukogutöötaja ameti kohta. Kätriin aga veendus, et raamatukoguhoidja amet ei ole see amet, mida tema tulevikus võiks pidada.
5. klassi külastas Kayti helikunstikust ja kunstiakadeemia õppejõust isa John Grzinich, kes rääkis, mida põnevat saab looduses lindistada ja miks on mikrofonid karvased. John on näiteks lindistanud krevettide hääli ning seda, kuidas Eesti metsas lehtede all elavad ämblikud üksteisega koputades suhtlevad. Õpilased said erinevaid loodushääli kuulata ja mõistatada, millega tegu.
6. klass külastas Emmaliisa ema Kersti Kähri bussi. Kersti on bussijuhina töötanud pikki aastaid ja paljud meie kooli õpilased tulevad hommikuti kooli just tema bussiga. Õpilased said näha, kuidas bussijuhtimine käib ning millise tehnikaga on üks buss varustatud. Huvitav oli kuulda, et bussi sõidukiirust juhib elektroonika, mis määrab, kui kiiresti buss peab sõitma ja mis ajal täpselt peab peatusesse jõudma.
7. ja 8. klassi õpilased said kuulda Jürgeni isa Heiki Hainsalu ehk DJ Heiki muusiku- ja diskorielust meelelahutusmaailmas. Heiki rääkis, kuidas nägi välja diskoriamet 90.-ndatel, mil ta selles ametis alustas: tuli kassette ette valmistada, soovilugude jaoks oli eraldi makk, mille pealt sai kassetilt nõutud loo välja otsida. Praeguseks on Heikil hästi suur muusikapark, kus on tuhandeid laule. Kõige pikem sett diskorina on olnud tal 36 tundi ilma puhkamata. Lisaks diskoritööle kirjutab Heiki muusikat ka ise, seda nii endale kui teistele. Õpilastele rääkis ta ka, et on pidudel sageli näinud, kuidas alkohol inimestele halvasti mõjub ega soovita alkoholijoomist kellelegi. Sai igatahes palju teada meelelahutusmaailmast ja selle telgitagustest.
Selline uues kuues „Tööle kaasa“ algatuses osalemine oli väga põnev. Õpilased said tutvuda erinevate ametitega, õpilased said tunda uhkust oma tegusate vanemate üle ning vanemad said jagada oma oskusi ja teadmisi ning lüüa kaasa koolielu huvitavamaks muutmisel.